Het verhaal achter het Zipping logo


logo


Een plaatje vertelt meer dan 100 woorden
Het Zipping logo vertelt het verhaal van Zipping in één plaatje.

 

Ondertitel


Het begint met het belangrijkste: resultaat uit uw samenwerking. Dit staat bij Zipping bovenaan, al het andere draagt daar aan bij. Daarom verdient dit een belangrijke plaats in het logo.


Zipping

 

Afgeleid van ritsen: Zipping “ritst” samenwerkende partijen in elkaar zodat ze een sterke verbinding vormen en toch in hun eigen kracht blijven.

Als een Zipping traject succesvol is afgesloten versterken de betrokken partijen elkaar op een manier die ze alleen niet voor elkaar zouden krijgen (Zipp en ing hbben elkaar nodig om Zipping te krijgen). De samenwerkingspartijen merken elkaars aanwezigheid (kleur puntjes op de i) zonder aan zichzelf voorbij te moeten gaan.

 

Beeldmerk



Het beeldmerk visualiseert twee partijen met hun eigen doelstellingen (oranje lijnen naar verschillende kanten gericht) en hun verbinding die bestaat uit verschillende schakels. Zie Zipping methode voor meer informatie over de verschillende schakels.

De schakels zijn niet alleen de succesfactoren, ze visualiseren ook de factor mens. Hoe goed je zaken op papier of in systemen ook inricht, de factor mens is en blijft de belangrijkste succesfactor bij alle schakels. Daarom zal Zipping de factor mens ook bovengemiddeld veel aandacht geven.

De loper van de ritssluiting staat symbool voor de Zipping dienstverlening. Zipping ontwerpt, bouwt en optimaliseert de samenwerking door de schakels aan elkaar te ritsen. Na afloop van een Zipping traject gaat het handvat van de loper naar beneden zodat de samenwerking goed geborgd is en de rits niet zomaar los schiet.

In je eigen kracht gaan zitten en samenwerken met anderen die je kunnen versterken waar dat niet het geval is, dat is voor Zipping belangrijk. De losse schakels symboliseren dat er altijd nieuwe samenwerkingskansen zijn die leiden tot nog beter resultaat.


Kleuren


Zipping heeft veel inspiratiebronnen. Een daarvan is Carl Gustav Jung. Op basis van zijn theorie bestaan veel kleurenmodellen waaronder Insights Discovery. Blauw en groen staan binnen dit model symbool voor de introverte gedragsstijlen. Rood en geel staan voor de de extraverte gedragsstijlen.

Het blauw-groen symboliseert het belang van “de binnenkant goed op orde hebben”. Inzicht in de eigen situatie en de interne organisatie goed op orde hebben zijn wezenlijke succesfactoren.

Oranje symboliseert dat het te allen tijde wel gaat om het resultaat voor de externe betrokkenen en de toegevoegde waarde die zij zullen ervaren van de inspanningen van binnen uit.